Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


tirsdag 30. juli 2013

Dagens lunch - Blomkålsuppe




Gjesteblogger Tobias

Meny; Blomkål og brokkolisuppe med rundstykker



I går fekk eg så lyst på blomkålsuppa. Eg blei derfor med mamma te Svortland i dag for å handla inn da eg trenge for å laga suppo. Eg skal lera meg å laga den frå botten av, men i dag var eg så sulten at eg valgte å kjøpa posesuppe. For at den skulle få litt bedre smak kjøpte eg ekstra blomkål og fløyte.
Så var det berre te å sette i gang.

Først vaska eg blomkålen og skar den i små betar. Hadde den i ein kjele med vatn og kokte det i ca 3 min.
Mens blomkålen kokte begynte eg på suppa. 8 dl vatn, 2 dl fløte og posen. Husk å røre heile tida mens du venter på at det skal koke, ellers svir det lett i botn, eller koker øve.
Suppa skal koke i 5 minutter. I det siste minuttet tar eg oppi blomkålen å tilsetter ekstra krydder om det er ønskelig. Det går også an å ha litt ost oppi.
Så er det bare å servere, med rundstykker til. Nam Nam

1 kommentar:

  1. Tenker suppa smaka fortreffeleg Tobias, såg god ut:-)
    Gina

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails