Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


tirsdag 9. juli 2013

Prinsessekake til en 4 åring

Lillesnuppa vår ble 4 år i sommer. Hun har ganske klare meninger om hvordan ting og tang skal være, og til bursdagen sin hadde hun bestilt prinsessekake. Jeg er ikke den store kakebakeren, men med litt inspirasjon fra andre bloggere så hadde jeg nå en plan.

 Kaka er hjemmelaget og består av sukkerbunn delt i tre deler. Nederst er det krem med bringebærsyltetøy, i midten er det krem med hermetisk pære, på toppen er det tynt lag med usukret krem før marsipanlokket ble lagt på. Jeg hadde rosa farge fra Wilton i marsipanen. Det tok en stund før den ble ren i fargen...men med en del knaing så ble resultatet bra synes jeg.


 Vimpel såg jeg på en annen bursdagskake og synes det var veldig stilig. Så med sugerør bestilt på Ebay, og stoff kjøpt på Stoffbua, så var det en enkel sak og sette sammen.


Hjerteborden er pynt kjøpt på Kiwi. De limte jeg på en og en med litt vann. 
 På Stoffbua fant jeg også disse søte lysene. 4 i en pakke passet perfekt. Prinsessekroner på en prinsessekake. Var nok det som gjorde susen...4 åringen var nemlig svært fornøyd. De hadde andre søte lys der også..bla cupcakes og tekopper...veldig stilig.



Hele kaka i sin prakt. Snuppa var meget fornøyd med resultatet, og det var egentlig mor også... Smakte godt gjorde den også.

1 kommentar:

  1. Glad min fireåring ikkje var like kravstor som din :) Ser ut som det var meir jobb enn å lage røre her ja ;) Denne såg like fin ut som den smakte godt :) Likte vimpelen.
    Og no kom eg på eg hadde lova han at han skulle få lys frå Stoffbua med verktøy på.. Jajja, får bli til neste år;)
    Ha ei fin veke :)
    Gina

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails