Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


mandag 7. mai 2012

Sommerinteriør på kjøkkenet

I dag har jeg brukt dagen til å gjøre klart kjøkkenet for vår og sommer. Nye gardiner har vært oppe en stund, og egentlig var det ikke så mye jeg hadde behov for der inne. Men jeg har en gammel vedkomfyr jeg aldri helt har vært fornøyd med stylingen på. Den skal males når det bare blir varmt nok i været, nå har den fått en runde med filla...og ny pynt.

Var i København med jobben forrige helg, og der fant jeg en koselig melkeflaske på Søstrene Grene. Av og til hjelper det å flytte litt på ting og tang så blir det liksom et helt annet rom. Lysfatet har jeg tatt inn i fra stuen, og satt en engel på som allerede stod på ovnen fra før. To små søte skåler fra Mammas Hus har også fått sin rette plass. Hekleduker er noe jeg ble litt hekta på i dag, så da var det bare å finne frem strykehjern og gamle duker og sette i gang.... en fikk plass under lysfatet, en i gangen og en under stativet i hjørnet på bardisken vår.




Sånn ser kjøkkenet vårt ut på en ganske ok dag. Det er fra IKEA og heter Lidingö. Hvite urner som henger på skinne på veggen til å ha redskaper i er også fra Ikea. Barkrakkene har mor og sønn i huset fikset opp. De er i furu egentlig, men de er nå hvitmalt på beina, og brunbeiset på sete.



Spisekroken vår. Elsker de nye panellengdene mine. De frisker opp, og er lette og luftige. Hylla på veggen er fra Perfect Home. Bord og stoler er fra møbelringen, Lom serien og etter min mening er på tide å skifte ut.....men det står nok langt nede på listen over "things to do". I vinduet kan en så vidt skimte våre fantastiske tomatplanter....er skikkelig spente på om vi har fått det til i år. Prøver hvert år, men som regel blir det dårlig med avling, men må si at så bra som det ser ut nå har det aldri sett ut før. 



Et nytt skilt har fått sin plass i dag også...kjøpte det for lenge siden med tanke om å dekke til en tabbe...men har aldri blitt gjort. Men i dag hadde jeg jo kjøkkenet som gjøremål, og da kom det jammen opp på plassen sin.


Vi trengte noe å skjule et brennmerke på veggen....siden vi lager mye god mat på steketakke, så må det jo skje et hendelig uhell....nå er det ingen som ser det lenger. Ble rett og slett koselig med et lite skilt med noe gode visdomsord vi kan lese på mens vi lager mat.



En liten sommerdetalj på slutten.....lenge siden vi har tatt noe oppvask her da, siden oppvaskemaskinen gjør den jobben...men koselig lell.

Det var mitt vår/sommerkjøkken....

Da er det bare til å glede seg til ungene kommer med favnen fulle av sommerblomster, åpen terrassedør og frokost ute i det fri...

1 kommentar:

  1. Så koseligkjøkken=) Lidingø kjøkken på kråkehaugnen og.
    Siklar etter den flotte komfyren din;)Den var utrulig fin=)

    Ønske deg ei fortsatt fin veke:)

    Lene

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails