Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


lørdag 1. september 2012

Stua vår

Tenkte å vise dere litt fra stua vår. Har jo vist kjøkkenet her, og hadde vell som mål å vise nesten hele huset. Ting tar tid som kjent...men nå kommer i alle fall litt fra stua.

Stua er ett av de rommene i huset som er i stadig forandring. Gardiner bytter jeg ca annen hvert år. Julegardiner er det neste som står på plakaten...så nytt innlegg kommer nok i desember om det. Men mor liker å ommøblere, så noe forandrer seg nesten hver gang jeg vasker (ca hver helg). Akkurat nå ser det slik ut...



 Mor er veldig linjeformet i hode, og liker ikke at ting stikker for mye ut, eller står midt på gulvet. Vi har prøvd de fleste versjoner i denne stuen. En periode hadde vi to og tre seter mot hverander, og da stod toseteren midt på gulvet....det varte ikke lenge. Somregel ender det opp slik som dette her igjen.
Vurderer for tiden å kjøpe liftgardiner til vinduene over sofaen. Liker ikke når gardinene henger i klem bak sofaryggen. Jeg er sikkert rar, men litt prikete må man jo få være. Klarer ikke helt bestemme om jeg skal ha hvite eller lilla. Håper det er noen som bare roper på meg når jeg kommer på butikken.

 Tv-benken er litt hodebry. Den har stått der gyngestolen står nå...men liker jo ikke at det stikker ut på siden. Der den står nå har vi ikke hatt den før, å tror det er den beste løsningen så langt. Den hukken er litt liten, så egner seg ikke til så mye annet enn rot desverre. Foreløbig fornøyd med å ha tv-benken der.



 Litt detaljer... Denne nydelige engelen fikk jeg av min svigermor.... Akkurat nå er det min yndlingsting i stua.



 Nytt "stæsj" til lysfatet har jeg snopa meg også. Hadde tidligvakt i går, så da snek jeg meg til 30 min egoist-tid, som jeg valgte å bruke på Mammas Hus. Der har de så utrolig mye vakkert jeg har lyst å pynte med hjemme. Men jeg er ikke flink nok til å sette sammen detaljer... Får god hjelp av min kjære svigerinne(bloggen hennes finner du her) som jobber der.




Lysestaken kjøpte jeg også...den passe utrolig godt inn hos meg...Tusen takk Ginamor for ditt blikk for vakre ting, 



5 kommentarer:

  1. Kjempefin stue, men står ikke tven litt langt fra sofaen?

    Liker også godt å ommøblere, men her holder det seg til ting i huset ettersom stuen ikke er mulig å flytte møbler i.

    SvarSlett
  2. Såg at bildene løy litt. Er ikke så langt mellom tv og sofa egentlig. Ganske stor tv også så greit å ha den på litt avstand.

    SvarSlett
  3. Så fint du har det! Koselige detaljer :-)

    Er kanonfornød med den nye telefonen! Så den kan jeg absolutt anbefale :-)

    Det er flere tilbud om Zumba her i byen. Jeg har valgt å gå på "kurs" hos et dansestudio, men treningssentrene har også timer.

    SvarSlett
  4. Så fint du har det! Koselige detaljer :-)

    Er kanonfornød med den nye telefonen! Så den kan jeg absolutt anbefale :-)

    Det er flere tilbud om Zumba her i byen. Jeg har valgt å gå på "kurs" hos et dansestudio, men treningssentrene har også timer.

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg du har.. Mine håndarbeidsgener ble desverre kuttet i mors mage, så jeg er så imponert over de som er flinke til å strikke og hekle :-) Jeg har vel strikket ca en barbiegenser i mitt liv :D
    Legger meg til og følger deg videre..
    Fin søndag til deg og dine :)

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails