Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


torsdag 13. oktober 2011

Å få hverdagen til å gå opp

Tidsklemma, organisering, logistikk, kjøring/henting, personalmøter, fotballkamp, bursdagsfeiring....høres det kjent ut? Det er dette som er den største forskjellen på familielivet i dag og for ett par generasjoner siden tror jeg. Det å få tid til alt sammen.

De fleste av oss ønsker oss mer tid sammen med ungene og familien. Mer tid til turer og ferier. Mer tid til hobby, og mer tid til oss selv.... Samtidig ønsker ungene å delta på alle bursdager, alle fotballtreninger og ikke minst kamper. Mange har lyst å gå på flere ting også. Kanskje har foreldrene lyst at ungene skal lære seg noe de ikke fikk lært selv. Samtidig vil vi gjerne gjøre en god jobb, yte litt ekstra og kanskje komme oss litt høyere i systemet. Arbeidsgiveren vår ønsker at vi skal delta på personalmøter, kurs, kanskje litt overtid her og der...


Det er vanskelig å få tiden til å strekke til i hverdagen. Få med seg alt en skulle gjort. Ta en pust i bakken av og til... Mellom alle slagene, un deg en "la alt flyte" dag.


Jeg har min pausedag i dag... Avspasering er en fiiiin ting.
Så mens de store ungene som har fri fra skolen, koser seg ute i sola...minstejenta koser seg i barnehagen...sitter mor og gjør ingenting. Ikke har jeg vasket gulv, ikke har jeg vasket tøy, ikke har jeg organsiert arkivet med regninger, ikke har jeg laget skikkelig middag heller...

I dag har mor spilt data, nytt solen, laget muffens på fem minutter, stekt restemiddag og koooooost seg.

En fridag mitt i alle hverdagene.

Det har vært fint, men nå er jeg tilbake... I hverdagen.
Ungene skal bades, så skal de ha kvelds, og godnatthistorie, en sang og to før de sovner og mor atter en gang kan slenge seg på sofane med strikketøyet. Kan nå nevnes at jeg har startet på julegavene (ambisjoner you know) og det er et spennende prosjekt jeg skal vise dere når det er ferdig....

1 kommentar:

  1. Skal ikke være lett å få tid til alt nei! Og når en endelig har fri eller muligheten til å få gjort litt så vil en helst slappe av og nyte det!

    SvarSlett

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails