Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


fredag 19. oktober 2012

Forsettet som ble brutt

Som dere sikkert husker (siden jeg har nevnt det flere ganger tidligere), så har jeg mål eller forsetter for høsten. Et av de forsettene var å stoppe innkjøp av klær til meg og ungene frem til jul. Tanken var jo at vi hadde nok å ta av alle mann, og da spesielt ungene her i huset. Så det har faktisk vært totalt stopp for innkjøp av klær siden juni en gang... 4 mnd.. Er faktisk ganske lenge det. Jeg har aktive barn som leker mye ute, og har til dels veldig aktiv lek så de sliter både klær å sko...

Økonomisko
Så til det store løftebruddet da, for dere skjønt vell at det måtte komme. I høstferien tok vi oss en bytur. Målet var egentlig Leo`s Lekeland, men før vi skulle dit hadde vi noen ærend på ulike butikker (i utgangspunktet ikke klær). Det regnet og var små kaldt så jeg ba min sønn om å lukke jakka...men mamma, dinna jakko har jo ikkje glidlås lenger !!! Over til neste barn..vennligst lukk jakka du i alle fall...men mamma, dinna jakko har vært ødelagt lenge, å da e hål i sio her!!! Mor stopper og tar en ekstra kikk på sine håpefulle. Der står de i de klærne de mente var egnet for en bytur. En med hull på ene kneet, lapp på det andre. Utvasket t-shirte som ikke har fassong lenger. En i tynn genser og slitte sommersko, og begge med ødelagte jakker... Da bestemte jeg meg for at nok var nok. Viss dette var det de mente passet bra for en bytur, så representerer vell det ganske greit hva som ligger i skapet hjemme var min tanke. Så da ble forsettet kastet på båten og ungene fikk litt nye klær, og eldste jenta nye vintersko. Lillesnuppa er ikke av de som sliter mest klær så hun fikk ikke noe stakkars liten.
H&M


Selv om forsettet mitt er brutt, så er kjøpefesten på ingen måte i gang. Målet er fortsatt å bare kjøpe det ytterst nødvendige og ikke bruke for mye penger på klær.

I morgen er det lillesnupp sin tur. Da skal hun få nye støvler og nytt regntøy. Det blir nok stor stas, hun har nemlig alltid hatt en forkjærlighet for støvler. Liker å gå med de i sol og regn, inne og ute. Gøy når de setter pris på det de får.
H&M
De andre forsettene mine (soverom og vaskerom) er fortsatt under behandling. Går litt tregt i svingene...skal innrømme det. Men de er i alle fall ikke brutt eller avsluttet...

Nå har fredagskvelden intatt stua, med levende lys og ro i huset. Helga skal bare nytes i fred og ro, lek med ungene og litt rydding av hus.

H&M
Kos dere i høstmørket...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails