Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


lørdag 17. august 2013

Lørdag og bibliotekttid

Etter en rolig start på hverdagen, bestemte jeg meg for en heller rolig helg passet oss bra. Så etter en sen frokost med ungene tok vi turen til biblioteket. Alle mine små er veldig glade i biblioteket her vi bor. Det pleier å være en pappa aktivitet, men gjør jo ikke noe å gå dit oftere.

Da jeg var liten var det vanlig med klassetur til biblioteket, der fikk vi vårt første lånekort. Husker ikke hvor gamle vi var når vi fikk lånekort, men ingen av mine har fått enda så tenkte det kanskje var en 5. Klasse ting eller noe slikt. Så når vi skulle låne bøker i dag så spørr faktisk dama bak disken om ungene ville ha lånekort...det viser seg at det kan man nemlig få fra skolestart. Er visst ikke vanlig med skoletur til biblioteket lenger.
Ungene ble kjempeglad. Guttungen lurte på hva det kostet, og om det var sånn at man kunne låne bøker til kortet var tomt for penger... Skal love han ble overrasket når han fant ut alt var gratis.

Så nå har vi en masse spennende lesing forran oss...og det passer bra for utenfor tror jeg den første høststormen er på vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails