Morskjærlighet er drivstoffet som gjør det mulig for et vanlig menneske å gjøre det umulige.


onsdag 23. juni 2010

Jeg er for gammel for ungdomsbøker...

Jeg holder da på med barne og ungdomsarbeider teori på nett. Og er på innlevering nr 11. En av oppgavene er da altså å lese en ungdomsbok. Jeg som ikke har barn i den alderen gikk på biblioteket og tok med meg en helt ny bok. Den var sånn passe tynn, og tenkte at denne skulle jeg lese på en kveld.... Men er tydelig at jeg er forbi stadiet ungdomsbøker. Det er så mye "slang", ord og uttrykk jeg ikke aner hva betyr så jeg må jo oversette boka før jeg skjønner hva den handler om. Personene i boka heter Aldo, Pompel og andre merkelige navn som sikkert skal være in i tiden. Til tider virker det på meg som forfatteren er helt krampeaktig i forsøke på å gjøre boka ungdomslig. Fanger dette ungdommen??? Det tviler jeg faktisk på, men som sagt... Jeg er for gammel for ungdomsbøker, så hva vet jeg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen

Related Posts with Thumbnails